سرطان دهانه رحم

سرطان دهانه رحم وقتی اتفاق می افتد که سلولهای طبیعی دهانه رحم تبدیل به سلول های غیر طبیعی می شوند.  بیشتر خانمهایی که سرطان دهانه رحم دارند در صورتی که بیماریشان زود تشخیص داده شود خیلی خوب درمان می شوند .

علائم سرطان دهانه رحم چیست ؟

سرطان دهانه رحم در ابتدا هیچ علامتی ندارد، اما وقتی علامت داشته باشد علامت آن خونریزی است که بین سیکل های قاعدگی یا زمانی غیر از قاعدگی اتفاق می افتد، بعد از اتفاق می افتد،بعد از یائسگی اتفاق می افتد این علائم در عین حال ممکن است در اثر موارد دیگری به جز سرطان هم اتفاق بیفتد اما اگر شما خونریزی در موارد گفته شده پیدا کردید حتماً باید به پزشکتان بگویید .

آیا تستی برای سرطان دهانه رحم وجود دارد ؟

بله پاپ اسمیر. برای این تست دکتر یا ماما ابتدا واژن شما را با یک وسیله به نام اسپکولوم باز می کند و با یک برس کوچک مقداری از سلول های روی دهانه رحم را جمع آوری می کند.  سپس یک دکتر این نمونه را زیر میکروسکوپ بررسی می کند که آیا سلول های غیر طبیعی وجود دارد یا نه ؟اگر سلول غیر طبیعی وجود داشته باشد دهانه رحم به وسیله ی دستگاهی به نام کولپوسکوپ با درشت نمایی بزرگ بررسی می شود و از قسمت های غیر طبیعی بیوپسی گرفته می شود یعنی پزشک قسمت کوچکی از بافتی که غیر طبیعی به نظر می رسد را برمی دارد و به آزمایشگاه می فرستد. گاهی اوقات دکتر ها سلول هایی را پیدا می کنند که سرطان نیستند اما غیر طبیعی هستند و شانس زیادی برای تبدیل شدن به سرطان را دارند. پزشک شما می تواند این سلول ها را پیش سرطانی را از راههای مختلف درمان کند.

 

مرحله بندی یا staging سرطان دهانه رحم چیست؟

 راهی است که دکتر دریابد که سرطان چقدر پیشرفت کرده است.

درمان صحیح خیلی زیاد بستگی به این مرحله بندی ، به سن و وضعیت سلامتی فرد دارد و نیز به این بستگی دارد که شخص بخواهد حامله بشود یا نخواهد .

سرطان دهانه رحم چگونه درمان می شود ؟

راههای مختلفی وجود دارد .

جراحی :برداشتن رحم ، دهانه رحم و قسمت بالایی واژن که به آن رادیکال هیسترکتومی می گویند .برداشتن دهانه رحم و باقی گذاشتن رحم که در شرایط خاصی انجام می شود .

رادیوتراپی: که سلولهای سرطانی را می کشد.

شیمی درمانی : گروهی از داروها هستند که سلولهای سرطانی را می کشند.

 

 اگر شخص بخواهد حامله شود چه باید بکند ؟

اگر فرد بخواهد حامله شود باید به پزشکش بگوید بعضی از خانم ها بعد از درمان سرطان دهانه رحم می توانند حامله شوند اما خانمی که هیسترکتومی شده ، رادیوتراپی یا بعضی از انواع شیمی درمانی را داشته دیگر نمی تواند باردار شود خانمی که درمان می شود باید مرتب پیگیری شود به وسیله معاینه ، پاپ اسمیر و یکسری اگر بیماری برگردد یا گسترش یابد ممکن است نیاز به جراحی ، رادیوتراپی یا شیمی درمانی بیشتر یا مجدد شود .

 

آیا می توان از سرطان دهانه رحم پیشگیری کرد ؟

در بسیاری از موارد بله می شود تقریباً تمام موارد د سرطان دهانه رحم از ویروسی که عامل زگیل است به نام اچ پی وی یاhuman papilloma virus ایجاد میشود که با تماس مستقیم پوست با پوست و منتقل می شود. واکسن بر علیه این ویروس در حال حاضر وجود دارد از پزشکتان بپرسید که چه وقت می توانید این واکسن را دریافت کنید این واکسن هم برای خانم ها و هم برای آقایان در دسترس است و اگر زمانی که هنوز ارتباط جنسی شروع نشده تزریق شود بهتر اثر می کند .

برخی خدمات دکتر پرند حاصل عبارتست از

زایمان طبیعی

زایمان سزارین

لابیاپلاستی

 

منتظر نظرات و انتقادات شما عزیزان هستیم .


جراحی فوق تخصص پلاستیک دهانه ,سرطان ,طبیعی ,درمان ,سلول ,اتفاق ,سرطان دهانه ,بخواهد حامله ,شیمی درمانی ,وجود دارد ,داشته باشد منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود سوالات 4 اسفند قلمچی شبنم پلاس بغض پنهان‌ِ من app-mastertools کتابخانه شیخ بهایی معرفی کالا مهمون