استحمام بعد از جراحی بینی

مراقبت های بعد از جراحی بینی به اندازه جراحی مهم می باشد. سوالی که برای افراد پیش می آید اینست که بعد از جراحی بینی چه زمانی می توان به حمام رفت و چگونه استحمام کرد. دکتر طاهری نیا بهترین جراح بینی می گوید :بعد از جراحی بینی پانسمان می شود که تا زمان یک هفته نباید آن را مرطوب کرد تا آب به بخیه ها رسیده و مانع از ترمیم زخم ها شود. برای ثبات استخوان و بافت های غضروفی بینی از آتلی به نام اسپلینت استفاده می شود. جنس این آتل پلاستیکی می باشد. باید مراقب مرطوب نکردن اسپلینت باشید. در غیر اینصورت آتل از موقیت تعریف شده حرکت کرده و باعث برهم خوردن عملکرد ترمیم بینی جراحی شده می شود. علاوه بر این وقتی اسپلینت خیس شود سوزش و خارشی در پوست بینی ایجاد می کند و از آنجا که نمی توان به بینی دست زد تحمل آن تا یک هفته بسیار مشکل می باشد.

استحمام بعد از جراحی بینی

استحمام بعد از جراحی بینی

روش استحمام با اسپلینت

جراح بینی به فرد توصیه می کند یک روز قبل از جراحی به حمام بروید. بعد از جراحی با وجود اسپلینت بهتر است تا یک هفته استحمام نکنید اما در صورتیکه نیاز به استحمام پیدا کردید بعد از گذشت دو یا سه روز از پانسمان این کار را بکنید. برای این کار بهتر است از یک نفر برای شستشوی سرتان کمک بگیرد بدین صورت که روی یک صندلی نشسته و از فرد بخواهید سرتان را به عقب برده و آن را شستشو دهد. باید مراقب باشید اسپلینت خیس نشود. برای این کار از دوش تلفنی و سرشور ( برای قرار دادن سر در موقعیت مناسب) استفاده کنید. همچنین از آب ولرم برای شستشوی سر استفاده کنید.

استحمام بعد از برداشتن اسپلینت

بعد از جراحی بهتر است سر خود را تا یک هفته شستشو ندهید و بدن خود را با دوش بشورید. بعد از برداشتن اسپلینت از روی بینی معمولا چسب برای عدم تورم بینی استفاده می شود. در صوزتیکه با چسب می خواهید استحمام کنید مراقب باشید تا خیس نشود و در صورتیکه خیس شد با سشوار سرد ان را خشک کنید. همچنین در صورتی که مدت زمان کمی در حمام هستید می توانید چسب را برداشته و بعد از حمام مجدد چسب بزنید. در صورتی که مدت زمان استحمام  زیاد باشد باعث ورم در بینی می شود.

 

با تشکر مدیریت سایت دکتر طاهری نیا جراح و متخصص گوش، حلق و بینی


جراحی فوق تخصص پلاستیک بینی ,جراحی ,استحمام ,اسپلینت ,استفاده ,حمام ,جراحی بینی ,کنید همچنین ,برداشتن اسپلینت ,استفاده کنید ,مراقب باشید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

قانع کردن دولت ایران وشما مردم انتظار فانتزی واقعی باش فروشگاه اینترنتی اجاره ماشین بی بی نیوز قالیشویی در تهرانپارس شرقی یه سَــرِ پُــر از حرفهایِ خالی تاپ زبان