اختلالات شخصیت مرزی

بیمارانی که به اختلالات شخصیت مرزی مبتلا هستند، در مرز روان نژندی و روان پریشی قرار دارند. ويژگي اصلي این افراد، حالات ناپایدار در عاطفه، خلق و خوی، رفتار و روابط اجتماعي است و در واقع نمی توان حالات و رفتار آن ها را پيش بيني كرد. برای تشخيص و درمان این بیماران باید به روانپزشک خوب مراجعه نمود.
نام های دیگر اختلالات شخصيت مرزی شامل شیزوفرنی موقت، شخصیت باري به هر جهت، اسکیزوفرنی شبه نوروتیک، اختلال منش سایکوتیک نیز می باشد. همچنین افرادی که به اختلالات شخصیت مرزی مبتلا مي باشند، دارای بی ثباتی هویت نيز هستند.

اختلالات شخصیت مرزی

میزان شیوع دقيق این بیماری مشخص نیست ولي تخمين زده مي شود يك تا دو درصد جامعه درگير آن هستند و خانم ها دو برابر اقایان به اين بيماري مبتلا می شوند.
در نزديكان درجه اول مبتلايان به اختلالات شخصیت مرزی شيوع بيماريهاي زير بيشتر است:

1- اختلال افسردگی اساسي
2- مصرف زیاد الکل
3- سوء مصرف مواد مخدر

تشخیص اختلالات شخصیت مرزی

وجود بي ثباتي شديد درروابط بين فردي، خلق متغير و واكنش هاي تند و سريع كه در اوايل جواني قابل مشاهده باشد و در بسياري از زمينه ها بروز نمايد، همراه با حداقل پنج علامت از علائم زير جهت تشخيص ضروري مي باشد.

١-عدم تحمل تنهايي
٢-الگويي ناپايدار در روابط بين فردي
٣-مشكل در احساس هويت خويشتن
٤-واكنشهاي افراطي آسيب رسان حداقل در دو مورد از موارد زير
- مصرف مواد مخدر
-روابط جنسي
-رانندگي خطرناك
-ولخرجيهاي بي مورد و غيره.
٥-تهديد، تظاهر و رفتارهاي تكرار شونده خودكشي يا خودزني
٦-بي ثباتي عاطفي و خلقي
٧-احساس مزمن پوچي و تهي بودن
٨-خشم شديد و نامتناسب
٩-سوء ظن و بدبيني كوتاه مدت

بیمارانی که به این بیماری مبتلا هستند، اکثرا به دلیل بي ثباتي شخصیت در بحران به سر می برند. در برهه ای از زمان، خلقي بالا دارند و در لحظه ای دیگر افسرده به نظر می آید. همچنین ممکن است فرد، حملات روان پریشی داشته باشد. این حملات روانپریشی به طور موقت می باشد. این گروه از افراد به دلیل ابتلا به این اختلال دارای شخصيتي غیر قابل پیش بینی هستند.
توصیه می شود تا برای درمان این گروه از افراد در اسرع وقت به یک روانپزشک خوب مراجعه شود. برخی از این افراد با انجام جلسات روانکاوی تا حدود بسیار زیادی درمان خواهندشد.جهت كسب بهترين نتيجه درماني اغلب لازم است از دارودرماني نيز بهره جست.

برخی از خدمات دکتر مهاجرانی روانپزشک

مشاوره خانواده

مشاوره روانپزشکی

مشاوره ازدواج

مشاوره تحصیلی

مشاوره کودک

مشاوره جنسی

مشاوره آنلاین

درمان بیماری های روانپزشکی

و…

راه های ارتباطی با دکتر مهاجرانی

021-88887481

 info@doctormohajerani.com

 کانال تلگرام

 پیج اینستاگرام

بیمارستان ایرانیان 

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.


جراحی فوق تخصص پلاستیک شخصیت ,مشاوره ,مرزی ,اختلالات ,درمان ,مبتلا ,اختلالات شخصیت ,شخصیت مرزی ,مواد مخدر ,مصرف مواد ,مرزی مبتلا منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سوپازنامه حریر بوسه طراحی داخلی fun عشق اول - دانلود آهنگ جدید .. آموزش زبان ادکلن بلک افغان شاعرانه های وامق کبودْراهنگی