جراحی دندان عقل

دندان عقل به دندانهای آسیاب چهارم می‌گویند که آخرین دندانی هستند که در دهان ظاهر می‌شوند و رشد می‌کنند. بیشتر افراد دندان عقل دارند ولی این احتمال هم هست که دندان عقل به صورت کلی یا بخشی از آن در تعدادی از افراد رشد نکند. یک مورد نادر این است که فرد بیش از چهار دندان عقل دارد. در اکثر افراد به دلیل عدم وجود فضای کافی، دندانهای عقل رشد نمی‌کنند و دندان عقل نهفته را به وجود می‌آورند که از لثه بیرون نمی‌آید و زیر بافت آن می‌ماند.

جراحی دندان عقل

علل جراحی دندان عقل

اگر مواد غذایی و باکتری‌ها در پیرامون دندانهای عقل باقی بمانند تولید پلاک می‌کنند. پلاک یک لایه‌ی چسبنده است که در اثر ترکیب اسید حاصل از فعالیت باکتری‌ها با بزاق دهان و مواد غذایی ریزی که بعد از مسواک زدن باقی مانده‌اند، روی دندان تشکیل می‌شود. این پلاک اگر از روی دندان پاک نشود باعث نازیبایی طرح لبخند و مشکلات دیگری می‌شود که در نهایت به جراحی دندان عقل می‌انجامند.

مشکلاتی که به کشیدن دندان عقل منجر می‌شوند:

  • پوسیدگی دندان:منظور از پوسیدگی دندان این است که پلاک شروع به شکستن سطح دندان شما کند که اگر این حالت پیشروی کند، در سطح دندان تولید سوراخ یا همان پوسیدگی می‌کند و باعث آسیب رساندن به دندان می‌شود.
  • بیماری لثه:نام دیگر بیماری لثه، ژنژیویت یا بیماری نتال است. زمان بروز این بیماری هنگامی است که اسید آزاد شده از پلاک در لثه تولید عفونت کند و لثه‌ها را قرمز، متورم و دردناک نماید. بیماری لثه توانایی تحت تأثیر قرار دادن دندانهای کناری و استخوان حوالی دندان عقل را نیز دارد.

  • پری کورونیت: این عارضه به دلیل ایجاد عفونت در بافت نرم پیرامون دندان، به وجود می‌آید.
  • سلولیت: نوعی عفونت باکتریایی است که در گلو، زبان یا گونه ایجاد می‌شود و از دلایل آن می‌توان به دندان عقل نیمه نهفته اشاره کرد.
  • استئومیلیت: از انواع خاص عفونت است که داخل استخوان فک به وجود می‌آید.
  • آبسه: وقتی که چرک در دندان عقل یا بافت اطراف آن در نتیجه‌ی یک عفونت باکتریایی به وجود بیاید، آبسه ایجاد می‌شود.
  • کیست‌ها و تومورهای خوش خیم: در موارد نادری، دندان عقلی که از لثه بیرون نیاید تولید کیست می‌کند. (کیسه‌ای متورم که با مایع پر شده است). برخی مواقع کیست در دهان کودکان هم به وجود می‌آید.

زمان جراحی دندان عقل

بسیاری از مشکلات دهان و دندان را می‌توان با کمک آنتی بیوتیک‌ها و دهان شویه‌های ضدعفونی کننده درمان کرد و تنها زمانی که هیچ درمانی پاسخگوی مشکلات نباشد به کشیدن دندان عقل روی می‌آوریم.

در کلینیک دندانپزشکی در غرب تهران خدمات زیر ارائه می گردد

لمینیت دندان 

ایمپلنت دندان

کامپوزیت دندان

بلیچینگ دندان

اصلاح طرح لبخند

ارتودنسی

با تشکر مدیریت سایت کلینیک دندانپزشکی در غرب تهران

 


جراحی فوق تخصص پلاستیک دندان ,وجود ,می‌شود ,جراحی ,دهان ,عفونت ,جراحی دندان ,وجود می‌آید ,ایجاد می‌شود ,کلینیک دندانپزشکی ,عفونت باکتریایی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

گل رضوان مدرس مشاوره ایمنی آتش نشانی گرمایش برودت پارس خرید تی شرت لباس بلوز هاوایی دخترانه زنانه مردانه 2019 موسسه آموزشی-تخصصی سکوی ریاضی CryptoTab کارشناسی ارشد کارآفرینی پیام نور مازندران