مراقبت بعد از جراحی واژن

جراحی واژن انواع مختلفی دارد، برخی از جراحی های واژن جنبه زیبایی و برخی جنبه درمانی دارند. معمولا بیمار پس از انجام عمل های زیبایی واژن می تواند در همان روز از بیمارستان مرخص شود و در روز دوم فعالیت های طبیعی خود را از سر بگیرد. اما توصیه می شود از انجام فعالیت های سنگین خودداری شود. به دلیل مخاطی بودن واژن و وجود رگ های خونی فراوان، معمولا دوران نقاهت جراحی های واژن بسیار کوتاه می باشد. جهت تسریع روند بهبودی و رسیدن به نتیجه دلخواه پس از عمل توصیه می شود راهنمایی های زیر را در نظر داشته باشید:

• داروهای آنتی بیوتیک خود را بصورت مرتب میل نمایید، تا از ایجاد عفونت احتمالی جلوگیری شود.

• اگر در عمل از بخیه هایی استفاده شده است که قابل جذب نمی باشند، حتما در موعد مقرر جهت کشیدن بخیه ها به پزشک خود مراجعه نمایید.

• پماد استروژن را به هیچ وجه خود سرانه مصرف نکنید، بلکه قبل از استفاده حتما با پزشک خود م نمایید.

• توصیه می شود حداقل یک ماه از تامپون استفاده نکنید.

• حداقل یک الی دو ماه از آمیزش جنسی خودداری نمایید.

• مصرف دخانیات باعث طولانی بودن دوران نقاهت عمل می شود، لذا توصیه می شود از مصرف دخانیات جدا خودداری نمایید.

• ممکن است لازم باشد زیر نظر پزشک متخصص از ویتامین و یا های غذایی استفاده نمایید.

• توصیه می شود روزانه به مقدار کافی آب بنوشید و از غذاهای فیبر دار استفاده نمایید، تا از ایجاد یبوست جلوگیری شود. یبوست باعث آسیب دیدن و وارد شدن فشار به واژن می شود.

• پیاده روی ملایم باعث بهبودی سریع بیمار شده و همچنین می تواند از ایجاد یبوست جلوگیری کند. اما توصیه می شود از انجام ورزش های سنگین مثل ایروبیک و. تا حداقل دو ماه خودداری نمایید. همچنین از حرکات ناگهانی مانند پرش که ممکن است به واژن آسیب برسانند، خودداری نمایید.

• قبل از استحمام حتما با پزشک خود م نمایید، در صورتی که پزشک اجازه استحمام دهد، باید استحمام بیمار زیر دوش و بصورت ایستاده باشد. از نشستن در وان آب و یا استخر جدا خودداری نمایید.

احساس سوزش، تورم، خونریزی جزئی و یا خارش پس از انجام انواع جراحی های واژن کاملا طبیعی است. لذا توصیه می شود از خاراندن واژن جدا خودداری نمایید. در صورتی که ترشحات بدبو، خونریزی شدید، درد و یا سوزش شدید داشتید، فورا به پزشک خود مراجعه کنید. چرا که این علائم می تواند به دلیل وجود عفونت باشد.

منبع:http://www.aljamila.com

خدمات دکتر شایان فر جراح زیبایی ن و متخصص ن و زایمان

هیستروسکوپی

کولپوسکوپی

لابیاپلاستی 

جراحی زیبایی واژن 

راه های ارتباطی

 ۸۸۰۵۷۸۷۵_ ۸۸۰۳۰۶۹۷

 info@drshayanfar.com

 پیج اینستاگرام

 کانال تلگرام

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم

با تشکر مدیریت سایت دکتر شایان فر جراح زیبایی ن و متخصص ن و زایمان


جراحی فوق تخصص پلاستیک واژن ,نمایید ,جراحی ,توصیه ,خودداری ,پزشک ,خودداری نمایید ,جراحی واژن ,زیبایی ن ,دکتر شایان ,متخصص ن ,ایجاد یبوست جلوگیری منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پست آنلاین پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان Roza-afshar روجا قدرت گیلان مطب ایمپلنت تهران|دکتر وحید دهقان اینجا همه چی هست نقد و بررسی و اخبار دنیای تکنولوژی پرسش مهر 18 سال تحصیلی 97-96