پیش بینی خطر مرگ و میر با خون مخفی در مدفوع !

 

پیش بینی خطر مرگ و میر با خون مخفی در مدفوع !

پیش بینی خطر مرگ و میر با خون مخفی در مدفوع!   آزمایش خون مخفی مدفوع (FOBT)، روش آزمایشگاهی است که برای تشخیص خون مخفی در مدفوع فرد استفاده می شود. این آزمایش به طور معمول برای غربالگری سرطان کولورکتال در سالمندان و یا برای تشخیص آدنوم ها که پیش از سرطان کولورکتال وجود دارند، استفاده می شود.

بر اساس مطالعه ای که اخیرا در مجله BMJ منتشر شده است، وجود خون مخفی در مدفوع می تواند منجر به افزایش خطر مرگ و میر شود. مطالعات گذشته ارتباط بین وجود خون در مدفوع و خطر ابتلا به مرگ و میر ناشی از سرطان روده را نشان داده است. اما این تحقیقات عواملی مانند جنسیت، سن، استفاده از داروهای خاصی که ممکن است خطر خونریزی داخلی را افزایش دهد و یا میزان محرومیت اجتماعی و اقتصادی را در نظر نگرفته است.
برای اصلاح این تحقیقات، محققین تجویز دارو، سرطان روده و آمار رکورد مرگ را به صورت بالینی در سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶ مورد بررسی قرار دادند. نتایج این تحقیق نشان داد که سن، میزان بالای محرومیت اجتماعی و اقتصادی و مذکر بودن، امکان مثبت شدن این آزمایش را افزایش می دهد. همچنین داروهای تجویز شده مثل آسپرین احتمال آزمایش مثبت برای خون مخفی را بالا می برد. علاوه بر این افرادی که از نظر خون مخفی مثبت بودند در مقایسه با کسانی که آزمایش منفی داشتند، تقریبا هشت برابر بیشتر دچار مرگ ناشی از سرطان کولورکتال شدند. نتیجه شگفت آور این بررسی ها نشان داد؛ نتایج آزمایش مثبت خون مخفی در مدفوع باعث افزایش ۵۸ درصدی خطر مرگ و میر می شود.
آزمایش خون مخفی مثبت به ویژه با افزایش خطر مرگ و میر ناشی از بیماری های گردش خون، بیماری های تنفسی، بیماری های گوارشی (به غیر از سرطان کولورکتال)، بیماری های عصبی-روان شناختی، بیماری های خون و بیماری های غدد درون ریز ارتباط دارد.
محققین هشدار دادند که این مطالعه مشاهده ای است و هیچ توضیحی برای علت آن ندارند. با این حال، آنها نشان دادند التهاب گسترده که در روده و از طریق خونریزی بوجود می آید ممکن است با آن مرتبط باشد. آن ها خاطر نشان کردند گرچه افزایش (خون مخفی در مدفوع) نمی تواند علت مرگ باشد، اما می تواند منجر به این امر شود که جنسیت، سن و محرومیت عوامل خطرسازی باشند. دانشمندان بیان کردند خون مخفی در مدفوع ممکن است بینش منحصر به فردی را در رابطه با سلامت عمومی فرد ارائه دهد.

MedicalNewsToday,16 July 2018


جراحی فوق تخصص پلاستیک مخفی ,مدفوع ,آزمایش ,افزایش ,سرطان ,بیماری ,سرطان کولورکتال ,آزمایش مثبت ,مخفی مثبت ,محرومیت اجتماعی ,سرطان روده منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

بازی های شرطی و شرط بندی پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان اجناس فوق العاده آرایشی و بهداشتی ویلا و مستغلات در مازندران ( آمل ، محمودآباد و چمستان ) دانلود فیلم وسریال و انیمیشن و موزیک 2020