ورزش پس از جراحی بینی :

جراحی بینی از نوع عمل های جراحی بسیار حساس است . که برای موفقیت و رسیدن به نتایج ایده آل ، علاوه بر ظرافت و تبحر پزشک جراح بینی ، مراقبت های ویژه پس از عمل نیز اهمیت بسزایی دارد . بعد از عمل بینی باید به نکاتی مهم توجه شود تا دوره نقاهت به بهترین نحو سپری شده و مشکلات و ایرادات بینی برطرف شود . کسانی که ورزشکار هستند و از مزایای جراحی بینی بهره می برند ، در رابطه با ورزش پس از جراحی بینی بسیار سوال می پرسند و نگران آسیب رسیدن به بافت و ساختار بینی خود هستند . از این رو در این نوشتار سعی شده تا نکاتی در خصوص امکان ورزش پس از جراحی بینی ارائه شود .

ورزش پس از جراحی بینی

وضعیت بینی پس از جراحی بینی :

عموما پس از جراحی بینی ساختار بینی ضعیف می شود و رسیدن به قوت کافی نیازمند زمان است . در ماه های اول پس از جراحی بینی استحکام پیش از عمل را ندارد به این ترتیب باید از اعمال فشار و  ضربه به آن جلوگیری کنید . در این میان انجام حرکات شدید و بلند کردن اجسام سنگین موجب آسیب رسانی به بافت های درحال مرمت شده و از بهبودی سریع جلوگیری می کند .

 

ورزش :

بعد از عمل بینی بیمار به خانه منتقل شده و لازم است استراحت کافی داشته باشد مراقبت های بعد از جراحی بینی در مقالات گذشته ارائه شد . در خصوص تحرک پزشکان به بیماران خود توصیه می کنند که در هفته اول استراحت لازم و کافی بسیار کمک کننده است . پس از یک هفته راه رفتن آرام و پیاده روی به مدت کم برای حفظ متابولیسم و تعادل ارگان های درونی و بیرونی و شروع حرکت جسمانی لازم است .

در مورد بیمارانی که شناگر هستند و علاقه زیادی به این ورزش دارد باید گفت که تا دو ماه پس از عمل نباید به استخرهایی که آب حاوی کلر دارند  مراجعه کرد . زیرا این عنصر به لایه های پوستی و رویی بینی آسیب می زند . قرار گرفتن در سونای بخار و سونای خشک نیز تا مدت دو ماه ممنوع است .

برای افرادی که به ورزش های بدن سازی یا پرورش اندام می پردازند توصیه می شود تا اتمام خونرسانی به کلیه بافت های بینی ، بلند کردن وزنه های سنگین به هیچ عنوان توصیه نمی شود . تاریخ اتمام خونرسانی به بافت های بینی از سوی پزشک متخصص و جراح تعیین شده به این ترتیب که چند ماه پس از جراحی بینی با بررسی های تکنیکی و معاینات پزشکی می توان مجوز شروع فعالیت های سنگین ورزشی را صادر کرد . در هنگام ورزش پس از جراحی بینی فرد باید  تمام حواس خود را برای مراقبت از بینی خود لحاظ کند تا هیچ نوع آسیبی به بینی وارد نشود .

 

با تشکر مدیریت سایت دکتر طاهری نیا جراح بینی و متخصص گوش و حلق و بینی .


جراحی فوق تخصص پلاستیک بینی ,جراحی ,ورزش ,بافت ,توصیه ,لازم ,جراحی بینی ,اتمام خونرسانی ,بلند کردن ,ساختار بینی ,بینی جراحی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

وبی | وبگاه تفریحی نیاز روز ما دانش است هفت اقلیم کرمانج موزیک|دانلود آهنگ کرمانجی|اصغر باکردار|محسن میرزازاده مشاوره دوطرفه اقامت به کشور ترکیه خرید عمده مانتو ، تولیدی مانتو ، فروش مانتو عمده در تهران سلام دیانا کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد.